تفاوت کارگاه و دوره مقاله نویسی

کارگاه مقاله نویسی چیست؟

کارگاه آموزشی (یا به انگلیسی ورکشاپ workshop) به معنی یک دوره آموزشی کوتاه‌مدت درباره موضوعی خاص مانند آموزش مهارت مقاله نویسی است. ورکشاپ/کارگاه مقاله نویسی به معنای یک برنامه آموزشی معمولاً فشرده‌است که با حضور گروهی از افراد تشکیل می‌شود و متمرکز بر آموزش تکنیک‌ها، اصول و مهارت‌های مقاله نویسی است.
تفاوت کارگاه و دوره چیست؟
کارگاه در واقع جمعی از افراد است که تاکید آن بر حل مسئله و آموزش عملی است و نیاز به مشارکت شرکت کنندگان دارد. آموزش به عنوان یک برنامه مهارت‌سازی تعریف می‌شود که به حوزه دانش مقاله نویسی مربوط می‌شود. آموزش در کارگاه اهداف خاصی برای بهبود توانایی، ظرفیت، عملکرد و بهره وری فرد دارد. در طول کارگاه مقاله نویسی، شما این امکان را دارید که چت آنلاین یا میکروفون با مدرس صحبت کنید. کارگاه‌ها از این حیث منحصربه‌فرد هستند، که افراد را ملزم می‌کند در تمام جلسات شرکت کنند تا مهارت لازم را تحت نظارت مستقیم استاد کسب کنند.

کارگاه آنلاین مقاله نویسی چیست؟

کارگاه آنلاین را می‌توان به عنوان دوره‌ای تعریف کرد که در یک پلت‌فرم دیجیتال مانند ادوبی کانکت یا بیگ بلو باتن برای ارائه دانش و مهارت مقاله‌نویسی در دسترس است. در کارگاه آنلاین شما از سایر فراگیران و همچنین از مدرس یاد می‌گیرید. اغلب، هدف از اجرای کارگاه‌های آنلاین این است که همه در یک موضوع به سطح تقریبا یکسانی از درک و مهارت برسند.

پرسش و پاسخ کارگاه آنلاین مقاله نویسی

پس از برگزاری کارگاه آنلاین، سطح اختصاصی‌تر تعامل با پرسش و پاسخ انجام می‌شود. پرسش و پاسخ در آخر هر جلسه از کارگاه باعث می‌شود یک هم‌افزایی خوب میان فراگیران ایجاد گردد، که هم سبب افزایش مهارت و دانش آنان شده و هم سبب رفع اشکال از تمامی فراگیران می‌شود.

تفاوت ورکشاپ و وبینار مقاله نویسی

دو واژه‌ی ورکشاپ و وبینار ممکن است به جای یکدیگر استفاده شوند. اما با این‌که هر دو روی آموزش تمرکز دارند، ورکشاپ‌ها معمولا کوچک‌تر هستند و بیشتر به فعالیت‌های گروهی گفته می‌شوند. ورکشاپ‌ها اغلب برای آموزش مهارت‌های گروهی و تعاملی به کار برده می‌شوند. تفاوت اصلی میان وبینارها و ورکشاپ‌ها این است که وبینار معمولا جنبه‌ی آکادمیک پررنگ‌تری دارد و به اندازه‌ی ورکشاپ‌ها روی تجربه کردن تاکید ندارد. در طول برگزاری ورکشاپ، شرکت‌کننده یک مهارت جدید را با راهنمایی مدرس دوره فرا می‌گیرد و قادر به اجرای آن می‌شود. اما در وبینار لزوما چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد و چند متخصص درمورد یک موضوع مشخص صحبت می‌کنند.

مزایای ورکشاپ/کارگاه مقاله نویسی

  • در ورکشاپ‌ها یک مهارت خاص مانند مقاله نویسی به صورت فشرده آموزش داده می‌شود.
  • ورکشاپ‌ها معمولا به صورت عملی انجام می‌شود و یک مهارت ،در یک زمینه‌ی خاص (مهارت مقاله نویسی) آموزش داده می‌شود.
  • در ورکشاپ آموزش مقاله نویسی، آموزش‌ها بر اساس تجربه است و نه تئوری‌وار.
  • در ورکشاپ آموزش مقاله نویسی، آموزش‌ها به صورت تیمی انجام می‌شود.
  • بازدهی در کارگاه آموزش مقاله نویسی بسیار بالاست و افراد در کمترین زمان لازم تخصص مقاله نویسی را فرا خواهند گرفت.
  • کارگاه آموزش مقاله نویسی را می‌توان برای گروه‌های سنی مختلف برگزار نمود.
  • در کلاس‌ها اجازه انتخاب موضوع درس خودتان را ندارید. به عنوان مثال اگر به موضوع گیاه خواری علاقه دارید، نمی توانید با استاد درباره گیاه خواری صحبت کنید. اما کارگاه مقاله نویسی با موضوعات متعدد و حق اختیاری بودن شرکت در کارگاه‌ها، این شرایط را فراهم می‌نماید.
  • برخی شغل‌های دولتی طبق مصوبه سال 91، یکی از ملاک‌های پذیرش، گذراندن 100 ساعت کارگاه می‌باشد.
  • در کارگاه مقاله نویسی فكر و ذهن شما درگیر یادگیری می‌شود.
  • در کارگاه مقاله نویسی به میزان بهتری ضعف‌های خودتان را متوجه می‌شوید.
  • در کارگاه مقاله نویسی ارتباط شما با ديگران بهتر می‌شود.
  • در کارگاه مقاله نویسی تجربه بیشتری كسب می‌کنید.
  • حل مشكل در کارگاه مقاله نویسی بسیار ساده‌تر می‌شود.
  • اشتباهات شما در طول کارگاه مقاله نویسی آشکار و رفع می‌شود.
  • در کارگاه‌ها از بارش فکری برای تهیه فهرستی از مشکلات، راه حل‌ها، موقعیت‌ها، استفاده می‌شود. این روش برای شنیدن نظر کل افراد گروه در زمانی کوتاه بسیار مفید است.
  • بحث گروهی روشی موثری برای فعال کردن اعضای گروه است و در گروه‌های بزرگ و کوچک قابل اجرا است. معمولاً مدرس گروه موضوع بحث را ارائه کرده و بحث را هدایت می‌کند. بحث گروهی باعث می‌شود تمام افراد برانگیخته شوند که نظر و عقاید خود را راجع به موضوع ابراز کنند. گاهی پشتیبان آنلاین کارگاه حین بحث، نکات لازم را در یادداشت‌ها نوشته و در انتها از آن نتیجه‌گیری کرده یا از آن به عنوان مقدمه‌ای برای مبحث جلسه بعد استفاده می‌کند. در روش بحث گروهی گرداننده کارگاه سعی می‌کند افراد نافعال را به بحث کردن تشویق کند و مانع تسلط فرد یا افراد خاصی بر گروه می‌شود.
  • در کارگاه‌های آموزش مقاله نویسی، سوال کردن کاربرد زیادی دارد. پس از انجام هر فعالیت، سوال‌هایی پرسیده می‌شود و این امر باعث می‌شود شرکت کنندگان بتوانند از فعالیتی که انجام شده نتیجه‌گیری کرده و این نتیجه‌گیری را به موقعیت‌های خارج از کارگاه تعمیم دهند. سوال کردن باعث می‌شود شرکت کنندگان مسئولیت آموختن را به عهده بگیرند و توجه بیشتری به مطالب ارائه شده داشته باشند.
  • در جریان اجرای یک کارگاه آموزشی زمان هایی لازم است که مدرس، شرکت کنندگان را به گروه‌هایی تقسیم کند. این گروه‌ها با اهداف مختلف تشکیل می‌شوند. این گروه‌ها می‌توانند به ایجاد ارتباط، اعتماد، و همدلی بین فراگیران کمک کند. این امر به نوبه خود به پویایی و افزایش بازدهی کارگاه کمک می‌کند.
  • ميانگين نمرات کسب شده توسط دانشجوياني که به روش کارگاهي تدريس شدند معمولا بالاتر می‌شود.
  • مشارکت و کار عملي فراگیران در کارگاه مقاله نویسی بیشتر است
  • با شرکت در کارگاه آنلاین مقاله نویسی در زمان کوتاه مدرک معتبر دریافت می‌کنید.

دوره مقاله نویسی

دوره (course) مقاله نویسی یعنی آموزش مقاله نویسی تحت ویدئو و فیلم‌های ضبط شده. با این حال امروزه معنای دوره و کارگاه بسیاری از اوقات به جای یکدیگر به کار می‌روند. اما به طور کلی دوره به معنای یک سری فیلم ضبط شده است که در اختیار کارآموز قرار داده می­شود تا با دیدن آن یک دانش نسبی در مورد یک موضوع خاص به دست آید. اگرچه با دیدن فیلم‌های یک دوره شما می‌توانید هر زمان که اراده کنید فیلم‌های ضبط شده را مشاهده کنید و بارها و بارها آن را با قیمت بسیار کمتر مشاهده کنید، اما به طور قطع و وضوح از مزایای ذکرشده برای کارگاه بهره نمی‌برید.

کارگاه آموزش مقاله نویسی حرفه‌ای گام

با توجه به چیزایی که گفته شد، و مقایسه مزایا و معایب هر مورد، تیم گام تصمیم نهایی خودش رو گرفت. تصمیم این بود که چون مقاله نویسی یه مهارته و برای یادگیری مهارت نیاز به برگزاری کارگاه هست، پس برگزاری کارگاه آنلاین مقاله نویسی بهترین حالت برای یادگیری مقاله نویسی هست. بنابراین شما با استفاده از این لینک به راحتی میتونید در دوره ثبت نام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 16 =