هزینه چاپ مقالات

الزویر چیست؟

 «لوييس الزوير» بنيانگذار موسسه، اين تجارت را در سال 1580 ميلادي شروع كرد. خانواده او از ديرباز در كشور هلند به امر فروش و چاپ كتاب مشغول بوده اند. با اين همه سازمان امروزي الزوير در سال 1880 ميلادي تاسيس شد و توليدات اوليه آن را ژورنال لاسنت، سل و كتاب هايي شامل آناتومي گري و ساينس دايركت كه مجموع ژورنال هاي الكترونيكي بود، تشكيل  داد و در اکنون الزوير داده هاي اينترنتي خود را با نام اسكوپوس ارايه میکند. 

اين موسسه، به عنوان يك ناشر چند رسانه اي پيشرو، پيشتاز ارايه اطلاعات علمي و بهداشتي در دنياست كه بيش از 200 هزار محصول و خدمت، شامل مجله، كتاب، محصولات و خدمات الكترونيكي و پايگاه هاي اطلاعاتي، ارايه مي دهد و به بيش از 30 ميليون دانشمند، دانشجو و متخصص عرصه بهداشت و اطلاعات در سرتاسر دنيا خدمات ارائه ميدهد. نقطه قوت فعاليت موسسه الزوير انتشار كتاب و مجله علمي است و قدمت فرآيند پذيرش مقالات در انتشارات اين موسسه به 130 سال گذشته میرسد. 

الزیویر یکی از ارائه‌دهندگان پیشروی راهکارهای اطلاعاتی است که سعی در افزایش عملکرد متخصصان حوزه‌های مختلف علمی، پزشکی و فناوری دارد و تسهیلاتی را فراهم می‌آورد تا متخصصان و محققان بتواند مرزهای دانش را جابه‌جا کرده و دستاوردهای خود را به همگان عرضه کنند. الزیویر راهکارهای دیجیتال مبتنی بر وب را ارائه می‌دهد، که از میان‎‌‍ آن‌ها می‌توان به تعدادی از نام‌های معروف مانند «SicenceDirect»، «Scopus»، و «ClinicalKey» و «Elsevier Research Intelligence» اشاره کرد. این شرکت حدود ۲،۲۰۰ ژورنال و بیش از ۲۵،۰۰۰ عنوان کتاب را منتشر می‌سازد.

در اردیبهشت سال 1392 انتشارات الزویر ایران را تحریم کرد و از پذیرش مقالات پژوهشگران ایرانی که در یکی از سازمان‌های دولتی مشغول به کار هستند، خودداری کرد.

پوشش موضوعي كتب و مقالات الزوير (Elsevier)

 الزوير محصولات و خدمات خود را در قالب دو بخش «علم و تكنولوژي» و «علوم بهداشتي» عرضه مي كند. اين موسسه در عرصه علم و تكنولوژي از خدمات بيش از 10 ميليون پژوهشگر از 4500موسسه تحقيقاتي دولتي و دانشگاهي، آزمايشگاه هاي تحقيقاتي، كتابخانه ها، پژوهشگران، مولفان و ويراستارها در 180 كشور و در عرصه علوم بهداشتي از 20 ميليون متخصص بهداشت، دانشجو، پژوهشگران پزشكي، شركت هاي داروسازي، بيمارستان ها و موسسه هاي تحقيقاتي برخوردار است كه اسناد اين عده از همكاران در قالب 35 زبان زنده دنيا در اختيار الزوير قرار می‌گیرد. 

الزوير از طريق سرويس هاي اطلاعاتي الكترونيكي پيشرو نظير «science direct» و «academicpress»  در ارتباط است. الزیویر در زمينه هاي مختلفي همچون كشاورزي و علوم زيستي، هنرها و علوم انساني، بيوشيمي، ژنتيك و زيست شناسي مولكولي، تجارت، مديريت و حسابداري، مهندس شيمي، شيمي، علوم تصميم گيري، زمين و علوم سياره اي، اقتصاد، اقتصادسنجي و مالي، انرژي، مهندسي، محيط زيست، ايمني شناسي و ميكروبيولوژي، علوم مواد، رياضيات، پزشكي و دندانپزشكي، علوم اعصاب، پرستاري، فارماكولوژي، سم شناسي و علوم دارويي، فيزيك و ستاره شناسي، روان شناسي، علوم اجتماعي، دامپزشكي و علوم دامي می باشد.

الزویر مقالات ژورنالی خود را تحت دو مدل بیزینسی زیر به چاپ می‌رساند:

1-اشتراک مقالاتی که مخارج آنها از طریق پرداخت‌های حق اشتراکی افراد یا سازمان‌ها تامین می‌شود.

2-مقالات با منابع آزاد که پرداخت مخارج آنها به وسیله نویسنده مقاله، سازمان وابسته به آن و یا نهادهای بودجه انجام می‌گیرد و با عنوان هزینه‌های انتشار مقالات (APCs) شناخته می‌شود،

الزویر برای محاسبه هزینه‌های چاپ هرکدام از مدل‌های مذکور روش جداگانه‌ای را در پی می‌گیرد. هزینه‌های مقالات اشتراکی به طور مستقلی از هزینه‌های مقالات با منابع آزاد حساب می‌شوند و در هنگام تعیین هزینه‌های اشتراکی، مخارج مقالات با منابع آزاد در نظر گرفته نمی‌شود.

هزینه‌های انتشار مقالات (APCs)

صرف نظر از روش انتخابی توسط نویسنده مقاله هدف الزویر به گفته خود سایت انتشار هرچه سریع‌تر مقالات در کنار کنترل کیفیت آنها است. زمانی که نویسنده مقاله چاپ مقاله با منبع آزاد را انتخاب می‌کند، به سرعت مقاله وی در سایت science direct و به صورت رایگان قرار داده می‌شود. هزینه چاپ مقاله در Elsevier از نوع APC بسته به مجله آن دارد. این هزینه با محاسبه نرخ مالیات بین 150 تا 6000 دلار متغیر است. برای اطلاع دقیق از هزینه چاپ مقاله در Elsevier و در مجلات مختلف روی آدرس زیر کلیک کنید:

هزینه چاپ مقاله در Elsevier

هزینه چاپ مقاله در مجلات Elsevier  بستگی به نوع مجله دارد. برخی از مجلات Elsevier بصورت OPEN ACCES می باشند که هزینه چاپ مقاله در این مجلات بالا بوده و بر حسب دلار محاسبه می شود که از این رو دارای مبالغ متغیری بوده و یک هزینه ثابت ندارد و در زمان چاپ به قیمت روز دلار محاسبه می گردد . و اما هزینه چاپ مقاله در سایر مجلات Elsevier که بصورت OPEN ACCES  نمی باشند بصورت رایگان بوده و فقط در ابتدای کار برای ارسال مقاله به مجلات Elsevier  مبلغ 250 هزار تومان جهت قالب بندی در فرمت مجله و انجام روند سابمیت اخذ می گردد.

الزویر Elsevier یکی از بزرگ‌ترین ناشران مقالات، کتاب‌ها و پژوهش‌های علمی در جهان است. آن‌ها هزاران مجله و کتاب مشهور را در سال منتشر می‌کنند.  مقالات چاپ شده در مجلات elsevier در پایگاه علمی Science Direct  منتشر می‌شوند. بنابراین مقالات چاپ شده در این مجلات به راحتی توسط موتورهای جستجو، پایگاه‌های داده و سایر ابزارهای جستجو در دسترس همه مردم در سراسر جهان است. به همین دلیل بسیاری از محققان و دانشگاهیان به دنبال چاپ مقالات علمی و پژوهشی خود در این مجلات هستند. حال سوالی که مطرح می‌شود این است که هزینه چاپ مقاله در elsevier چقدر است. برای پاسخ به این سوال نخست سابمیت و مراحل چاپ مقاله در مجلات الزویر را توضیح می‌دهیم.

سابمیت مقاله در الزویر

در بین مجلات الزویر، مجله‌ای را پیدا کنید که متناسب با مقاله شما باشد. سایت Elsevier® Journal Finder به شما کمک می‌کند مجلاتی که  را پیدا کنید که می‌توانند برای انتشار مقاله علمی شما مناسب باشند. سابمیت مقاله در مجلات elsevier به صورت آن لاین است. برای ارسال مقاله باید در سایت مجله موردنظرتان ثبت‌نام کنید. لینک مستقیم برای ثبت‌نام و ورود به سیستم در قسمت guideline سایت مجله وجود دارد. بعد از ثبت‌نام، مقاله خود را به صورت آن لاین به ژورنال ارسال کنید. بعد از آن فرآیند بررسی مقاله در مجله شروع می‌شود.

مراحل چاپ مقاله در elsevier

مجلات، هر مقاله دریافتی را از لحاظ سرقت ادبی مورد بررسی قرار می‌دهند، سپس مشخص می‌کنند که آیا مقاله متناسب با اهداف و حوزه کاری مجله است یا خیر. اگر مجله در مورد مقاله مشتاق باشد، سردبیر مجله داوران را انتخاب خواهد کرد و مقاله را برای آن‌ها خواهد فرستاد. داوران اعتبار، اهمیت و اصالت مقاله را تعیین می‌کنند. در واقع داوران تعیین می‌کنند که مقاله اکسپت شود، برای ویرایش و اصلاح به نویسنده فرستاده شود و یا مقاله ریجکت شود. سپس نتیجه به نویسنده مسئول از طریق ایمیل فرستاده می‌شود. زمان لازم برای انتشار مقاله بستگی به مجله دارد. اکثر مجلات Elsevier اگر علاقه‌مند به چاپ مقاله شما نباشند در عرض یک هفته پاسخ می‌دهند. داوری اولیه مقاله ممکن است دو هفته تا ۲ ماه (شاید بیشتر) طول بکشد.

هزینه چاپ مقاله در Elsevier از نوع APC

این قیمت‌ها ممکن است تغییر کند؛ شما می‌توانید برای اطلاع از به روزترین هزینه‌های تصویب شده به سایت اصلی الزویر به نشانی Elsevier.com مراجعه کنید. نحوه احتساب این هزینه‌ها بسته به موارد مختلفی دارد که در ادامه به آنها اشاره شده است:

  • کیفیت مجله
  • پروسه فنی و ویرایشی مجله
  • ملاحظات رقابتی
  • شرایط بازار
  • سایر جریان‌های درآمدی مرتبط با مجله

هزینه چاپ مقاله در elsevier بسته به عوامل مختلفی دارد.

قراردادهای ارگان‌های بودجه

الزویر قراردادهای بودجه‌ای را تنظیم کرده است که به نویسندگان کمک می‌کند تا با پر کردن آنها هزینه پرداختی خود را از ارگان‌های مرتبط درخواست کند. در برخی موارد ممکن است هزینه پرداختی توسط ارگان‌های مرتبط بازپرداخت شود.

مقالات با هزینه اشتراکی

الزویر مقالات با هزینه اشتراکی را با استفاده از هزینه‌های دریافت شده از حق اشتراک افراد یا سازمان‌ها به چاپ می‌رساند. مقالات منتشر شده با هزینه اشتراکی به طور مستقلی از مقالات با منابع آزاد مورد محاسبه قرار می‌گیرند و هزینه دریافت شده از مقالات با منابع آزاد در محاسبه هزینه مقالات با هزینه اشتراکی در نظر گرفته نمی‌شود. هزینه مقالات با هزینه اشتراکی بر طبق قوانین محاسباتی زیر مورد محاسبه قرار می‌گیرند:

  • Volume مجله
  • کیفیت مجله
  • کاربرد مجله
  • پروسه ویرایشی مجله
  • ملاحظات رقابتی
  • سایر درآمدهای کسب شده از مجله مد نظر مانند هزینه‌های تجاری دریافتی از تبلیغات، چاپ مجدد و مکمل‌ها

این قوانین تنها برای مقالات با هزینه اشتراکی در نظر گرفته شده است و محاسبه هزینه مقالات با منابع آزاد به روش دیگری( که قبلاً ذکر شد) انجام می‌گیرد. برای اطلاعات بیشتر در این خصوص می‌توانید روی آدرس زیر کلیک کنید:

هزینه چاپ مقاله در elsevier از نوع اشتراکی 

الزویر گزینه‌های خرید مختلفی را برای انواع افراد فراهم کرده است. این گزینه‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

  • کتابخانه‌ها و موسسات: گزینه‌های اشتراکی فراوانی متناسب با انواع شرایط مشتری وجود دارد که دارای فاکتورهای مختلفی هستند. برای مشتریانی که به صورت مجموعه‌ای خرید می‌کنند، این موارد شامل ملاحظات رقابتی، شرایط بازار، تعداد حقوق بایگانی ذخیره شده و عوامل خاص قرارداد مانند طول قرارداد و شرایط پرداخت خواهد شد. هزینه‌های مجموعه‌ای به صورت سالانه تنظیم می‌شوند و هرگونه تعدیل بر اساس عواملی از قبیل ملاحظات رقابتی، شرایط بازار، تعداد، کیفیت و کاربرد مقالات اشتراکی منتشر شده و ویژگی‌های فنی و قابلیت‌های سیستم عامل انجام می‌پذیرد. مقالات با منابع آزاد در این محاسبات در نظر گرفته نمی‌شوند.
  • افراد: محققانی که وابسته به سازمان خاصی نیستند و یا علاقه دارند به آسانی به موضوعی که در کتابخانه سازمان آنها موجود نیست دسترسی داشته باشند، می‌توانند از مزایای دسترسی شخصی سایت الزویر بهره‌مند گردند. این گزینه‌ها شامل فروش مقاله مبادله‌ای و یا اجاره مقاله مبتنی بر کارت اعتباری است.

هزینه چاپ مقاله در Elsevier برای مجلاتی که هر دو مقالات اشتراکی و مقالات با منابع آزاد را منتشر می‌کنند.

برای مجلاتی که هر دو نوع مقالات اشتراکی و مقالات با منابع آزاد را منتشر می‌کنند، هزینه‌ها با مدل تجاری محاسبه خواهد شد. تعدیل در هزینه‌های لیست اشتراک مجلات تنها بر اساس معیارهایی خواهد بود که برای محصولات اشتراکی اعمال می‌شود. مقالات با منابع آزاد در لیست هزینه مجلات افراد محاسبه نخواهد شد.

هزینه مجموعه‌ها: هزینه‌های مجموعه‌ای نیز مانند هزینه هزینه لیست مجلات، تنها شامل مقالات اشتراکی می‌شود. هزینه این مجموعه‌ها به هزینه تک تک مقالات موجود در مجموعه وابسته است که باز هم در محاسبه این هزینه‌ها هزینه مقالات با منابع آزاد مد نظر قرار نمی‌گیرد.

موسسه گام با ارائه مجلات معتبر که در لیست مورد تائید وزارت علوم، وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد قرار دارد و نیز این مجلات در بلک لیست هیچ وزارتینی قرار نداشته باشد؛ آگاهی های لازم را در اختیار پژوهشگران عزیز قرار می دهد .

مشاوران و کارشناسان موسسه گام مجلات متناسب با رشته تحصیلی و موضوع مقاله پژوهشگران را معرفی می کند.

پروسه داوری و پذیرش مقالات در الزیویر 6 تا 7 ماه می باشد.

نامه اکسبت معتبر بعد از اخذ پذیرش از سوی مجله برای نویسندگان مقاله ارسال می گردد.

درصورتی‌که مقاله شما به زبان فارسی نوشته‌شده باشد، مترجمین متخصص در آن رشته تحصیلی در موسسه گام می‌توانند مقاله شمارا در کوتاه‌ترین زمان ممکن ترجمه نمایند. در صورت نیاز به ویرایش گرامری، ویراستاری نیز در موسسه گام انجام می‌گیرد.مقالات شما قبل از ارسال به مجله، توسط موسسه به فرمت و قالب درخواستی مجله در می‌آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 11 =